//please scroll down for the english version

Stefano Serretta

RUBBLES IN THE JUNGLE

PLACENTIA ARTE è lieta di presentare RUBBLES IN THE JUNGLE, mostra personale di Stefano Serretta. Serretta struttura un articolato mosaico che centra la sua attenzione sulla disgregazione progressiva del simbolo. Denaro e potere come unici veicoli contemporanei di emancipazione e affermazione disperata: il loro legame, e il suo lento ma inevitabile dissolversi, viene inserito all’interno di una narrazione ironica e fortemente aggressiva. Il titolo è un gioco di parole da “The Rumble in the Jungle” (la rissa nella jungla), celebre incontro di pugilato per il titolo di campione del mondo dei pesi massimi disputato da George Foreman e Muhammad Alì nel 1974 a Kinshasa (Zaire).
Lo scontro tra volontà e soppressione, forze apparentemente inconciliabili all’interno del sistema politico e finanziario attuale, è messo in relazione all’azione fisica della lotta.
L’intero progetto rappresenta un tentativo di pacificazione irrisolto, di metabolizzazione di paradigmi che nella ripetizione vengono sì interiorizzati ma anche ribaltati contro se stessi. Sono i lati schizofrenici e contraddittori di un presente post ideologico.
Ci muoviamo nella tensione costante tra aspettative crescenti e opportunità declinanti. Arginato ogni tentativo di inversione del presente, ciò che rimane è una narrazione che ripete se stessa all’infinito nel tentativo di diventare finalmente reale.
La forma della ripetizione viene dunque indagata come pratica attraverso la quale sovvertire il valore d’uso dei feticci e concetti del capitalismo finanziario.

 

17 giugno – 10 ottobre 2016 // dal mercoledì al sabato 16.00 – 19.00
+ su appuntamento

//eng

Stefano Serretta

RUBBLES IN THE JUNGLE

PLACENTIA ARTE is delighted to present RUBBLES IN THE JUNGLE, a solo exhibition by Stefano Serretta. Serretta develops an articulate mosaic focused on the progressive dissolution of symbol. Money and power appear today as the only means for emancipation and desperate affirmation: their bond, and its slow but inevitable dissolution, here become part of an ironic, yet aggressive narration. The exhibition title is a pun from “The Rumble in the Jungle”, the famous boxing match for the title of world heavyweight champion, held in 1974 in Kinshasa (Zaire) between George Foreman and Muhammad Alì. The clash between will and suppression, apparently incompatible forces within today’s political and financial system, is related to the physical action of fighting. The project is an unresolved attempt at reconciliation and metabolization of paradigms, which through repetition are interiorized, yet reversed against themselves. They are the schizophrenic and contradictory sides of a post-ideological present. We move in the endless tension between rising expectations and sinking opportunities. Every attempt to reverse the present is held back, what remains is a narration which repeats itself continuously, trying to become real. The repetition is thus explored as a practice through which it is possible to subvert the symbol of finance capitalism.

 

june, 17th – october, 10th - 2016
from wednesday to saturday 4.00 pm – 7.00 pm
+ by appointment 

PLACENTIA ARTE - rubbles in the jungle [det.] digital collage, 2016

rubbles in the jungle [det.]

digital collage, 2016

PLACENTIA ARTE - rubbles in the jungle  offset print on paper cm. 70 x 50, 2016 photo credit Marco Fava

rubbles in the jungle 

offset print on paper
cm. 70 x 50, 2016

photo credit Marco Fava

PLACENTIA ARTE - shanti town [installation view]  graphite + carbon paper on cotton paper cm. 72 x 52 [each], 2016 photo credit Marco Fava

shanti town [installation view] 

graphite + carbon paper on cotton paper
cm. 72 x 52 [each], 2016

photo credit Marco Fava

PLACENTIA ARTE - shanti town [det./Ryugyong Hotel, Pyongyang] graphite + carbon paper on cotton paper cm. 72 x 52, 2016 photo credit Marco Fava

shanti town [det./Ryugyong Hotel, Pyongyang]

graphite + carbon paper on cotton paper
cm. 72 x 52, 2016

photo credit Marco Fava

PLACENTIA ARTE - shanti town [det./Torre Confinanzas, Caracas] graphite + carbon paper on cotton paper, 2016 photo credit Marco Fava

shanti town [det./Torre Confinanzas, Caracas]

graphite + carbon paper on cotton paper, 2016

photo credit Marco Fava

PLACENTIA ARTE - trillions direct print on plexiglass cm. 132 x 93, 2016 photo credit Marco Fava

trillions

direct print on plexiglass
cm. 132 x 93, 2016

photo credit Marco Fava

PLACENTIA ARTE - trillions [det.] direct print on plexiglass,  cm. 132 x 93, 2016 photo credit Marco Fava

trillions [det.]

direct print on plexiglass,  cm. 132 x 93, 2016

photo credit Marco Fava

PLACENTIA ARTE - the head and the hand stickers + pencil on paper cm. 32 x 23 [each], 2016 photo credit Marco Fava

the head and the hand

stickers + pencil on paper
cm. 32 x 23 [each], 2016

photo credit Marco Fava

PLACENTIA ARTE - the head and the hand [det.] stickers + pencil on paper cm. 32x23, 2016 photo credit Marco Fava

the head and the hand [det.]

stickers + pencil on paper
cm. 32x23, 2016

photo credit Marco Fava

PLACENTIA ARTE - friends different kinds of bills Ø cm. 145, 2016 photo credit Marco Fava

friends

different kinds of bills
Ø cm. 145, 2016

photo credit Marco Fava

PLACENTIA ARTE - friends [det./1] different kinds of bills Ø cm. 145, 2016 photo credit Marco Fava

friends [det./1]

different kinds of bills
Ø cm. 145, 2016

photo credit Marco Fava

PLACENTIA ARTE - friends [det./2] different kinds of bills Ø cm. 145, 2016 photo credit Marco Fava

friends [det./2]

different kinds of bills
Ø cm. 145, 2016

photo credit Marco Fava

PLACENTIA ARTE - rubbles in the jungle [installation view] photo credit Marco Fava

rubbles in the jungle [installation view]

photo credit Marco Fava

Facebook Instagram share Follow